Adrian Papaiani In fiecare an, cel mai frumoase masini de pe litoral au fost parcate in fata hotelului Rex de la Mamaia. Unde, evident, locuiau si proprietarii automobilelor. Anii trecuti erau, intr-adevar, masini frumoase si scumpe, dar de serie. Sute de turisti veneau in fiecare dupa- amiaza sa se fotografieze cu ele. Anul acesta insa suntem cu adevarat integrati in UE din punct de vedere automobilistic. Un lucru greu de crezut, dar adevarat, un motiv de reala mandrie.
Doar weekendul trecut in fata hotelului erau parcate una langa alta: doua Mercedes-uri SLR Mclaren 722 – adica doua automobile din editia speciala de 722 de bucati produse de Mercedes si Mclaren, care au peste 700 de cai putere fata de Mercedes-ul SLR Mc Laren normal, cu 625 de cai putere. Unul era negru, celalalt gri. Pretul unuia, fara taxe vamale si restul de plata pentru a fi inmatriculat: 550.000 de euro. Intre ele era parcat un Ferarri F 575 Maranello F1, de 515 cai putere, cu numere de Principatul Monaco, care are un pret de aproximativ de 200.000 de euro, iar pretul creste incet in timp, acest model fiind o editie speciala foarte apreciata de cunoscatori. Urmatoarea la rand este un Rolls Royce Phantom, Black Edition, adica o masina cam cum au si Irinel Columbeanu, Giovani Becali, Marc Chouraqui ? ex-iubitul elvetian al lui Lili Sandu, cel care i-a facut cadou acesteia un Bentley Continental GT de 140.000 de euro si, nu in ultimul rand, tanarul de 27 de ani Gabriel Stati, fiul magnatului petrolului de la Chisinau, Anatol Stati. Pretul unei astfel de masini este de 320.000 de euro, evident fara taxe. Diferenta intre cea a lui Adamescu si celelalte este ca cea a proprietarului de la REX este o editie speciala. Urmatoarea supermasina era tot un Ferarri (mai sunt multe?) model F 599 GTB F1 Fiorano, de 620 de cai putere, rosie, care costa tot fara taxe 350.000 de euro. Important ar fi de mentionat ca preturile acestor masini le-am aflat de la sursa, respectiv de la dealerii auto care vand aceste modele. Este o remarca importanta, pentru ca de obicei preturile acestora, publicate in presa sunt mult umflate sau micsorate.
Proprietarii acestor suberbitati nu sunt oameni cunoscuti publicului larg. Sunt insa extrem de bogati. In marea lor majoritate sunt foarte tineri, sunt fii de magnati. Toti cu doua exceptii, au sub 30 de ani. O luam in ordine: – Rolls Royce-ul negru si SLR negru sunt ale lui Rani Adamescu (aproximativ 25 de ani) – mai nou, hotelul Rex a intrat in proprietatea familiei lui, care mai detine afaceri de toate felurile, printre care Complexul Comercial Unirea, asigurarile Astra, fostul bloc CONNEX (acum VODAFONE), cotidianul Romania Libera etc. Rani Adamescu este de departe „cel mai titrat” dintre proprietarii de supermasini, avand in vedere valoarea masinilor si varsta sa. Prin garajul sau, in ultimii cativa ani au fost parcate: mai multe Lamborghini-uri, Porsche-uri Cayenne Turbo si Carerra Turbo, Mercedes SL 55 AMG; Ferarri-ul Maranello F1 negru este al lui Dan Fischer – un investitor roman, cu multiple cetatenii, rezident al Principatului Monaco, mare dezvoltator imobiliar; Ferarri-ul F599 GTB este al lui Laurentiu Badea (aprox. 25 de ani, 1,55 metri), fiul unui constructor care i-a luat numai masini una si una in ultimii cativa ani: BMW M3, Lamborghini Gallardo etc. Mercedes-ul SLR Mclaren gri este al lui Emil Oprea (32 de ani) – un tanar dezvoltator de proiecte imobiliare, implicat in industria muzicala, fiind un alt pasionat de cai putere si piese rare.